The truth is out there...

Idag träffade jag min käre vän Johan och vi åkte in till den mystiska skogen i Ängelholm (Ja, den heter säkert något, men kommer inte på namnet nu.) och skulle kolla på det där "UFOt." Där går ju lite historier om ett UFO som landade eller störtade i den där skogen någon gång på 40-talet. Där är lite markeringar utsatta om stort det här lilla UFOt var (inget enormt, jag skulle vilja kalla det för ett enmans rymdskepp, haha) och just på den platsen som är någon cirkel på kanske 5x5 meter växer där inget. Där är väl lite mossa och så... Inget mer. Liten bit längre bort finns där en grop, eller en grav, som där står på skylten. Där har tydligen den här "utomjordingen" landat eller störtat och sedan dött... Om jag har förstått det rätt. Sen kan man ju spekulera lite i det hela om man vill tro på det eller inte... Nog tror jag att det finns annat liv i rymden men har inte riktigt några åsikter om det här. Jag har för mig att det inträffade något liknande i USA på 40-talet, och man kan ju undra om det bara var någon paranoia om utomjordingar som folk hade eller om det faktiskt inträffade. Möjligheten finns, men känns samtidigt lite svårt att tänka sig. Vi kan väl inte vara det enda livet i hela rymden? Kanske är det någon som har har ställt till med lite scener för att lura folk... och då kan man sen fråga sig, varför lägger man såfall ner energi på det? Det kanske bara är någon som har drömt? Eller så har det hänt på riktigt...

 
Här har vi själva platsen där UFOt ska ha landat.

 
Skylt...


Liten "staty" om hur UFOt ska ha sett ut.

  
Info om UFO.

 
Gropen/Graven

Jag har varit på den här platsen förut, men aldrig fotograferat där. Och nu äntligen har jag det, och såklart när jag väl var där började jag fundera över det hela. Jag försökte känna efter om vad som kunde ha hänt och hur det verkligen låg till. Men jag fick bara känslan av underlig mystik, något som inte kan förklaras så jag kom egentligen inte fram till något. Jag finner det såklart intressant, om det nu har hänt på riktigt... The truth is out there ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0