Diverse fucking modebloggare

Jag vet inte hur många bloggar jag har ramlat in på, där tjejer som är yngre än mig och tjänar mer pengar än vad jag någonsin kommer att göra. Hur fan lyckas dom? Min ständiga fråga som jag ofta ställer. Dom skriver om något väldigt populärt; MODE! Små tjejer som inte ens får gå ut på krogen videobloggar om sina senaste skoköp och posar i sina nya linnen som de fyndade på Vero Moda, som är sååå inne just nu. Seriöst, läser folk detta? Tydligen, annars hade dom väl inte tjänat sina pengar?

Visst, jag tycker det är lite kul att folk gillar att läsa min blogg men att tjäna pengar på den skulle faktiskt vara något. Dock tänker jag INTE skriva om mode, skor, kändisskvaller eller hur speciell jag är som trebarnmamma. Inte för att jag är det, men jag hittade en stackars 18-åring som har tryckt ut tre ungar...(hennes blogg är poppis och hon skriver vad hon gör med sina ungar om dagarna) Hennes val helt klart och det är inte mer med det egentligen, men ibland undrar jag om hon ens vet om att det finns något som heter p-piller...

Världen är full av idioter, tacka Gud att jag inte är en av dom.

Kommentarer
Postat av: Lilly

Hah klart hon får skylla sig själv. Har också sett hennes blogg men aldrig varit inne på den tror jag. Eller kanske en gång...Men deras designer är alltid så tråkiga och vita tycker jag. Gillar inte alls heller modebloggar och tycker du har helt rätt i det du skriver Ronja. Orka tjäna(stavning?)pengar på mode?! Seriöst! Har dom inget annat liv än kläder eller? Sånt gör mig så arg.

2009-02-23 @ 17:13:37
URL: http://sojealous.blogg.se/
Postat av: Johan

Blondinbella fikar för typ 250 kr om dagen och de blir 91 000 kr per år. (läste de i hennes blogg, orkar inte räkna och se om de är rätt).



Jag kommer aldrig få mer än 12000 kr per år..

2009-02-24 @ 01:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0