Tursam i mellandagsrean

Snacka om tur jag hade idag! Jag var i stan klockan ett, eftersom som jag skulle jobba. I och med att jag började klockan två, hade jag en hel timme till godo. Så vad gör man då? Tar en vända i stan såklart, på mellandagsrean!!

Springer in på H&M, trängs med folk, kollar på fula kläder, går sedan där ifrån. Vad är klockan? 13.30. Perfekt, jag hinner nog en sväng in på gina tricot också... kommer in, krockar nästan med de utgående, ser den fasansfullt långa kön. Herregud, var min tanke, men jag tänkte kolla ändå. Får tag i något som ser väldigt intressant ut i min storlek. En halterneck klänning, med lite ”nitar.” Färg? Svart såklart. Sen går jag fram till högen med t-tröjor. Fyndar en i min storlek också, med ett helt okej tryck. Kollar klockan. 13.37. Jag hinner KANSKE prova... Går in till omklädningsrummen. Till min stora glädje bland folkvimlet hittar jag ETT provrum som är ledigt. Heja mig! Jag går in, slänger av alla kläder, tar på mig klänningen och förvånas över att den sitter otroligt bra. 99 spänn, så varför inte? Något djup uringning, men skit i det. Slänger nästan av mig klänningen och tar på alla mina kläder igen och hoppas på att jag fick med mig allt.
När jag går ut ur provrummet vill jag inte veta hur kön ser ut. Går och hämtar ett par svartglittriga tights, kollar sen klockan ännu en gång. 13.45. Jag började be för allt i världen att jag skulle hinna, för det känns dumt att ringa till jobb och säga ”Förlåt jag blir lite sen, står i kön inne på Gina Tricot, det är REA!” Det hade nog funkat ändå, eftersom det bara är kvinnor som jobbar på Buttericks... När jag kommer ner till kassorna upptäcker jag att där är ungefär 5 personer som ska handla, och 3 kassor öppna. YÄY! Stod i kö ungefär en minut, fick handlat det jag ville ha, vänder mig sedan om för att gå, och ser den helt plötsliga 3 mil långa kön. Jag hade tur. Igen.
Nöjd och belåten skuttar jag iväg från Gina T och kommer till jobb hela 10 minuter innan jag ska börja jobba. Snabbaste mellandagsrea-shoppingen någonsin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0