Dessa förbannade lappar

När jag väl får in dom på kontot, så varar dom inte länge och varje gång blir jag lika arg. Jaha, vad ska jag nu göra i tre veckor? Det är knappt så jag har råd att köpa en ny tröja och ett par nya jeans, för sen är alla pengar slut. Och det ska gå till smink, hygienartiklar, bussresor, göra något kul, eventuellt mat (får allt som Anna Skipper hatar här hemma) och fylla på mobilen med pengar. Och eftersom jag har varit utan pengar nu i tre månader, har jag köpt saker i ren panik för det har varit mer än slut. Jag är en sån som alltid försöker tänka ekonomiskt, jämför priser osv osv och det värsta som finns då är; när man ska samhandla med en annan person som är OEKONOMISK! (Som igår, no offense nu, men jag kände mig lite dum när jag då och då sa "jag vill inte betala det där", heh, men jag har inte så mycket pengar) eller när folk ska hålla på och chatt-sms:a istället för att ringa upp. Mina pengar på mobilen försvinner fortare än kvickt då och det gör mig faktiskt arg. För mig blir det billigare att ringa upp, men jag ska väl inte hålla på att ringa upp alla bara för att dom hellre skickar sms än ringer! Åh. Folk, lär er att ringa mig istället om ni har mer än två frågor att ställa!

Jag tror jag får uppdatera mitt ekonomiska tänkande ännu en gång. Är man kreativ får man så mycket gratis, vilket jag är glad över att jag är, så därför ska jag börja sy mer och lära mig att sticka. Jag har fått en del inspiration både från Project Runaway och Whysmelleggs-Johan. Mindre dator, mer kreativitet, ja tack! Jag har hur mycket tyger som helst som bara ligger... Åh.

Har ni något ekonomiskt tips nära till hands, så tipsa mig gärna.


Kommentarer
Postat av: Johan

Jag ångrar att jag inte började vara mer kreativ när jag hade mindre pengar.

Jag har köpt hem ett lager med garn, tyg är på väg, mer garn och sånt bara för jag ska ha något att göra. Om några veckor är jag nog pank igen men då har jag hur mycket som helst att göra.



Man hittar på saker att göra när man blivit av med "uppdaterningssjukan". Hahaha

2009-08-30 @ 15:32:44
URL: http://whysmelleggs.se
Postat av: Magda

När jag var fattig men hade massor av tid köpte jag gamla möbler på loppisar och gjorde om dem. Varje gång jag flyttade och vi sålde dem för att de inte passade i det nya lägenheten betalade folk massor för dem! Det var nåt jag tyckte var kul, massor kan ändras med lite tyg, lim, häftpistol och färg! Dessutom så finns det blocket, man kan sälja allt där. Man får mycket för några tior, ett köksbord med stolar kan gå på några 100 lappar. Måla om det vanliga äckliga bajsbrun till nåt trevligare, klä om stolar och det kan du sälja på ett par tusen snabb. De flesta gillar att ha grejer som en "on off the kind", framför allt om du är lite konstnärligt och har bra öga för trender och färger. Billiga grejer kan du hitta på Activa i Åstorp eller framtiden i hbg (http://www.framtid-hbg.se/).

PS: Du är urduktigt på att rita, köp gamla kistor och måla drakar och annat, jag lovar du kan sälja dem som konst lätt!

2009-09-01 @ 11:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0