Att vara aktiv på Activa

Jag är fruktansvärt bra på att överdramatisera, men det är väl så det blir ibland och jag erkänner att jag är en dramaqueen (bara för det så menar jag inte att det är okej att klanka ner på mig när jag blir upprörd eller arg, det hela handlar förmodligen om att jag är känslig). Här på Activa är det inte så farligt, vi i gruppen blir behandlade som medmänniskor och våra "jobbcoacher" eller vad det är, är hur trevliga och snälla som helst. Vi har fått prata var och en med en jobbcoach om vad vi vill jobba med och lite sånt. Jag berättade då att jag först och främst vill bli illustratör och det är det som jag tänker satsa på härnäst. Hon jag pratade med tyckte det lät mycket intressant och tyckte absolut att jag skulle fortsätta med det. Gynna sina talanger ni vet! Så vi har fått en liten planering om vad i ska göra. Det här "jobbsökarprojektet" är på 8 timmar, men vi sitter inte framför datorn så länge, utan vi är här på Actriva 4 timmar (8-12) och sen de resterande fyra timmarna ska vi jobba hemma, på egen hand, söka jobb eller vad vi nu har skrivit ner i vår planering. Jag har nog de roligaste fyra timmarna, eftersom jag ska bli illustratör och satsar på det, ska jag sitta hemma och rita den resterande tiden. HAHA! Jag skrattade lite när min jobbcoach sa att det gick bra, men samtidigt är jag jävligt glad, för det är ju detta jag vill jobba med. :D
Det är dock lite drygt att sitta vid en dator som inte har msn eller andra spexigheter i fyra timmar, men men... Man får ju vara kreativ, vilket jag är så jag har läst om upphovsrätt, läst serier, kollat konstnärer och lite sånt. Det här går faktiskt bra.

Jag är bäst! Att få sitta och rita på sin "jobbtid" är det inte många som kan eller får. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0