Att heala mörkret

 Det började redan igårkväll, jag hade lika gärnat kunnat dra täcken över huvudet och sova ungefär hundra år, ungefär som Törnrosa. Bara det att jag inte väntar på någon prins, jag väntar på att allt det där andra ska fixa sig av sig självt. Men det gör det inte, speciellt inte i en värld hos någon som är född i fiskarnas stjärntecken.

Imorse tog det lång tid innan jag orkade ta mig upp ur sängen. Jag ville verkligen inte. Tankarna snurrade i huvudet och jag planerade starkt att sjukanmäla mig... men gjorde det aldrig. Ganska onödigt, jag förlorar pengar på och det är inte värt det. Jag tycker redan att jag har så lite pengar, så varför skulle jag sluta kämpa och ge mig ännu mindre pengar?

Men ibland har man bara sånna där dagar, då man verkligen inte orkar. Just idag är en sån dag. Hur ljust det än är ute känns det som jag är omringad av mörker. Det enda som hjälper (för mig) då är faktiskt att dra täcket över huvudet. Att bara försvinna bort ett tag. Och det finns faktiskt en studie som visar att man mår bättre efter att ha sovit ett tag. Sömn är lite som healing. Så nästa gång du känner dig nere, gå och lägg dig ett tag. Det är kanske inte dunderkuren nummer 1, men man känner sig bättre efteråt.

Nu ska jag ta tag i lite saker som jag inte orkade med innan. :)

Kommentarer
Postat av: Lilly

Jag vill försvinna hela tiden nu. >< Kommer ju inte ifrån helvetet.

2009-08-24 @ 17:57:37
URL: http://boyssaygo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0