min räddning!

Jag har letat länge och väl efter ställen som säljer SNYGGA skor i storlek 42. Men var gång har jag fått bli besviken när jag fick se "utbudet." Bekvämlighetsskor. Fula skor. Neutrala skor. Det är inte sånt jag vill ha, för jävlen! Jag avundas tjejerna på stan som springer runt där i sinna skyhöga klackar. Jag vill också. Jag vill också känna mig kvinlig. Jag är trött på de förbannade tygskorna som jag fyndar på herravdelningarna...

Och nu ikväll när jag satt och tittade på tv kom reklamen Nelly.com. Jag har inte riktigt noterat hemsidan tidigare, tänkte väl att det bara är en massa skräp på den sidan, haha. Positiva Ronja är i farten! Men jag gick minsann in och kollade skorna... Och till min stora förvåning och glädje fann jag SNYGGA HÖGKLACKADE skor i MIN storlek! Förstår ni hur glad jag blev? Jag vågade inte sprudla av glädje förräns jag extrakollade storleksguiden. Jag mätte min fot... Spänningen gick på högvarv... Min storlek. MIN STORLEK! Jag slipper handla på de förbannade gotharsidorna :D :D :D


Här är då en snygging som jag har spanat in. Jag spanade såklart in fler, men det känns som den här (känns konstigt att skriva i singular, men vafan där är ju bara en sko på bilden) lockar mest. Ganska låg i pris och neutralt svart. Perfa! Nu kommer nästa steg, att lära sig att gå i dem... Tipsa mig?

Kommentarer
Postat av: Nilla

Hej!!!



Brukar lasa din blogg da och da men har faktiskt aldrig kommenterat forr. Men nu kunde jag inte lata bli!! Min lillasyster har ocksa strl 42 och jag vet vilket helvete hon har haft. Hon har alltid fatt ga i sneakers fran herravdelningen, visst pa vintern har det gatt bra, men pa somrarna har hon inte haft det latt!! Hon tvingades till sist handla sana karringsandaler i en san jatteaffar! Men nu har det blivit battre for henne. Din Sko har borjat fa in snygga skor i strl 42, du kan ju kolla deras hemsida. Sen har ocksa Skopunkten borjat fa in en del tjejskor i 42, dock ej sa manga. Det finns en affar pa Familia i Hyllinge, den heter nat konstigt pa D, typ Drachmans eller nat. De har ocksa en del hyffsat snygga skor i 42. Sen finns det en "jatte-affar" nanstans mot malmo-hallet (vi bor i hbg), typ kanske i Arlov eller nat, ar ej saker.. Det finns en skoaffar pa Bruksgatan i Hbg, som har storre damstorlekar pa deras overvaning. Ofta "karring"skor men dar finns en del fina.. Men som sagt det finns fins skor att hitta i 42, aven om der ar svart!!

2009-04-26 @ 06:07:11
Postat av: Nilla

Hej, jag igen. Snackade nyss med sayrran och den affaren ligger i Arlov..

2009-04-26 @ 06:12:45
Postat av: Izzy

Har du aldrig gått i högklackat innan?

Försök att slappna av i ankeln och spänn inte benen..

Jag gjorde det i början och det gör både ont och man ser ut som ett miffo på styltor men ja, går snabbt att vänja sig vid ^^

2009-04-27 @ 12:12:05
URL: http://niharfelviktor.blogg.se/
Postat av: Sarah

köper inte DU dem där skorna, så gör JAG det. FYFAN vad heta dem vaaar! :D

2009-04-27 @ 15:29:25
URL: http://engelinah.blogg.se/
Postat av: RonJa

Nilla: Kul att du läser min blogg =)

Jodå, Deischmans heter affären och den har jag minsann koll på, har faktiskt köpt skor där ett par gånger som jag har känt mig glad över. :) Det är verkligen inte lätt att få tag på damskor i 42, hoppas det löser sig för din syster, hon kan ju alltid kolla in nelly.com! Lite halvtrist att beställa via internet, men vad gör man?



Izzy: Tack för tipsen :D



Sarah: HAHA jag ska fan köpa dom!

2009-04-27 @ 18:53:24
Postat av: Lilly

http://isabellejo.blogg.se/2009/april/sa-mister-du-lasare-design.html



Tänkte på dig och mig själv när jag läste detta.

Och på några till som också har lite färger och spelare på sina bloggar och inte bara vitt med någon egoheader till.

2009-04-28 @ 10:02:38
URL: http://sojealous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0