Tillbaka i skåne

Jag har visserligen varit hemma några dagar, men har inte orkat blogga. Det är inte precis det första jag tänker på när jag kommer hem. Men i alla fall, resan både dit och hem har gått bra, trots snöstormsvarningar och skit och mög. Vädret var fint hela tiden och bussen höll sina tider. Skönt det!

Väl på plats i Göteborg passade vi på att springa inom myrorna för att spana in lite begagnat. Jag tror det var hela 4 våningar, massor med saker att titta på! Tyvärr fyndade jag inget, blev dock kär i ett par 70-tals stövlar, men jag lär inte kunna trycka ner mina 42:or i ett par 37:or. Det blev inget köp... men det var nära, bara för att dom var fina. Jag menar, 180 kr? För ett par 70-tals platåstövlar :D

Efter det åkte vi till Kulturhuset Underjorden och började förbereda oss. Tog en öl, åt veganmat (thaisoppa blev det, den var jättegod!) tog en öl till, tittade på när de andra banden soundchecka samt spanade in spelningslistan. Utan fyra band var vi det tredje bandet som spelade, trodde vi inte, men självklart blev vi glada. Det lönade sig också, när vi väl stod på scen hade vi en hel del publik, riktigt kul att se. Och dom gillade oss! Ännu bättre det! Förutom att jag i princip bara hörde min gitarr och spelade lite fel, så gick giget bra. Scenen var rymlig och det var kul med nya ansikten som diggar oss. :)

Efter det blev det mer öl, sen somnade jag nog först av alla, vilket var nödvändigt eftersom jag skulle jobba på söndagen dagen efter... Drygt... Men det var julskyltning i stan och då passar ju även butikerna på att ha extraöppet... (tyvärr, haha) det var ju dubbelt betalt så jag tvingade upp de andra tjejerna omrking sju på morgonen för att hinna med vår buss hem.

Jag håller på att fixa bilderna och klippa ihopa en film, så ha lite tålamod till, för snart så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0