Denna Anna Odell

Ingen kan ha missat hela grejen med Anna Odell. Om man nu har det ändå, orkar jag inte dra hela historian här, det är lättare att söka på "Anna Odell" på google.

Vilket fall som helst, jag har inte sett hur hennes examensarbete gick till, men jag undrar hur det kan ha gått till egentligen, med tanke på alla reaktioner och att det hela nu har gått upp till domstol. Konst i all ära, i alla former, men sen att den överskrider några lagar är väl helt okej... Eller? Vad jag har läst idag har hon fått dagsböter på 2500 kr, skitsumma kan jag tycka, inte för att jag hade velat betala det, men lönt? Det finns så mycket mer ute i samhället som man hade kunnat göra något åt, istället för att anklaga en konstfackstudent. Eller vad tycker ni? Har konst sina gränser, eller är de som man säger, att bara fantasin sätter stopp? Bortsett från allt det här har hon i alla fall lyckats med det som dagens konstnärer vill lyckas med; att chockera. Alla känner till hennes namn vid det här laget och vem vet vad hon kommer göra härnäst? Jag säger bara: Heja Anna Odell!



Bild från hd.se

Kommentarer
Postat av: Lilly

Känner mig dum nu men jag har faktiskt aldrig hört talas om henne förr. xD Ska kolla upp nu vad hon är för en filur.

2009-09-01 @ 16:40:37
URL: http://sojealous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0