På gång

Jag får ju säga det att mitt liv flyter på ganska bra just nu. Lite brist på pengar, men det kommer det också. Som ni redan vet åker jag och tjejerna i bandet till Kristianstad på tisdag, för att spela in i studio. Så förhoppningsvis kommer de nya låtarna upp på myspace lite senare i veckan. Och till det bästa av allt; snart har vi vår första demo klar! Just idag sitter jag och försöker designa omslaget... Det går sådär, men det går åtminstonde framåt. Det kommer att bli ett tecknat omslag, mycket spännande. ;) Jag är extremt nöjd med att få fria händer till det här (inte helt och hållet, vi har faktiskt pratat om hur omslaget ska se ut, men jag fick uppgiften att göra den) och det är bra reklam jag gör om mig själv. För min stora dröm en dag är att kunna tjäna pengar på mitt ritande och kunna försörja mig på det.

På lördag far jag iväg till (förmodligen) sommarens enda festival för min del. Men det gör inget, bättre än inget! Problemet är bara om hur jag ska ta mig dit och hem... Billigaste alternativet här blir att låna mammas bil och köra dit. Men då måste jag vara nykter. FYFAN! ;) Annars är nästa alternativ om någon annan kör, men någon sådan hjäte har jag inte hittat än... Tredje alternativet skulle vara festivalbussen. Men jag har liksom inte riktigt 650 spänn att punga ut bara sådär. Detta löser sig väl förhoppningsvis på bästa sätt...

Sen då? Jag funderar starkt på att försöka hitta en praktikplats någonstans som sedan ska leda till jobb. Jag är trött på att vara fattig. Men vi får väl se vad jag gör. Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0