Lässvårigheter?

Kunden: Vad är det där?
(på varan står det klart och tydligt vad det är + bild + att förpackningen är genomskinlig)
Jag: Det är skämt-toalettpapper.
Kunden: Varför har ni den?
Jag: ...
Jag: ...Man kanske vill skämta med någon?

En stund senare...
kunden: Är det här cigaretter?
Jag: Inga riktiga
kunden: Vadå, kan man inte röka dom?
(det är ett paket där det står OTÄNDBARA CIGARETTER + beskrivning av vad det är)
Jag: Nej, det kan man inte.
Kunden: Varför inte? Är dom inte riktiga?
Jag: Nej, vi säljer bara LÅTSAS-cigaretter.
Kunden: Vad händer om man försöker tända den?
Jag: ...
Jag: ingenting, det står på paketet.
Kunden: *blir skitsur och lägger tillbaka grejerna och går.*

Jag hade förstått om "kunden" i det här fallet var 3 år och inte hade lärt sig läsa ännu,
men eftersom det såg ut som man kunde plusa på med 10 år på människan så undrade jag rätt mycket.

Kommentarer
Postat av: Johan

Människan kanske led av funktionsnedsättning... AAAAALLTIIIID tänka positivt;-)

2012-06-11 @ 23:01:47
URL: http://johanstickar.se
Postat av: Ronja

Haha! Jag undrar då det! Mongosarna som brukar vara där verkar ha huvudet på skaft mycket mer!

2012-06-13 @ 21:17:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0