Fri abort - men hur fri?

Jag har hört och läst nu ett par gånger om en kvinna som har gjort abort två gånger på grund av att barnen var av fel kön. Och folket reagerar...

Såg litegrann på en debatt på tv innan om det hela. Vissa hävdar att det är fel att göra så och några andra påstår att det är fri abort som gäller, som det står i lagen och det är en rättighet. Någon nämnde att man inte ska missbruka en rättighet, men kan man verkligen missbruka en rättighet? Jag undrar då det...

Om jag får tycka precis det jag vill, så tycker jag att man bestämmer precis vad man gör med sina barn och med sin egna kropp. Hon får göra abort så många gånger hon vill och hon får skylla sig själv att hon inte nöjer sig och hon kanske en dag inte längre kan få barn, om hon fortsätter att göra abort. Hela situationen är egentligen löjlig tycker jag, men om jag nu ska sätta mig in i ämnet så står jag för att var kvinna ska få fortsätta ha fri abort vad det än handlar om. Världen är redan nästan överbefolkad så mig gör det ingenting om hon blir steril, haha. Nej, men allvarligt talat, hade det varit jag som skulle ha skaffat barn hade jag inte kunnat göra abort för att ungen var av fel kön, jag bryr mig inte, det enda som skulle vara viktigt för mig såfall var att ungen var välskapt och frisk. Så kort och enkelt: bruden är ju dum i huvudet som håller på så som hon gör om fostrena är friska, men det är fortfarande hennes beslut som gäller, och vill hon göra abort så självklart ska hon få göra det. Hennes kropp, hennes beslut och inte en jävel ska säga åt henne vad som är rätt eller fel i hennes värld.


Eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0